Healthusiasm

OIP

Auteur: Christophe Jauquet

Gezondheid en marketing. Twee sectoren die op het eerste zicht mijlenver uit elkaar liggen, maar Healthusiasm legt de vele raakvlakken die er ondertussen zijn bloot. De schrijver Christophe Jauquet neemt je op sleeptouw doorheen de evolutie die marketing afgelegd heeft om te voldoen aan de veranderende noden van zijn healthusiastic doelpubliek. Ben je eerder op zoek naar een boek over gezondheid of hoe je zelf gezonder kan leven, dan is dit boek waarschijnlijk minder geschikt voor jou.

Ben jij ook iemand die bij de start van het nieuwe jaar zegt gezonder te willen gaan leven? Heb jij een smartwatch cadeau gegeven of gekregen? Hou je dagelijks je stappen of activiteitendoel bij? Dan ben ook jij een onderdeel van deze healthusiastic trend. Gezond zijn en ons gezond voelen houdt ons namelijk bezig en dat is een interessant gegeven voor verschillende bedrijven en merken. Waar je vroeger een product kocht, zoeken we nu ervaringen op. We vinden het vanzelfsprekend dat een horloge ons kan vertellen hoe laat het is, maar het is vooral leuk als we inzicht krijgen in ons beweeg- en slaappatroon. Het is zelfs nog beter als ons horloge ons aanmaant om meer te bewegen of beter te bewegen. Daarom is het voor bedrijven handig om te weten wat wij verwachten als klant zodat we ons verder kunnen blijven ontplooien. We gaan op zoek naar de beste versie van onszelf waar de technologie ons kan bij helpen.

Healthusiasm neemt je als lezer mee doorheen vier verschillende hoofdstukken:

  1. Wanting to be(come) healthy and happy
  2. Healthusiasm model
  3. Health marketing
  4. Making customers healthy and happy

In deze hoofdstukken weet Jauquet je als lezer te boeien door de ontelbare vragen en voorbeelden die aan bod komen. Het boek is interessant omdat het deze theorieën en strategieën onmiddellijk weet te vertalen naar praktijkvoorbeelden waarin je je als lezer maar al te goed weet te herkennen. Als klant zijn we niet meer enkel op zoek een product, maar verlangen we ook naar de services en ervaringen die bij dit product horen.

Je zou denken: wat hebben Tomorrowland, Mercedes-Benz, Netflix en L’Oreal te maken met healthusiasm? Wel, dat kom je in dit boek te weten.

Het boek Healthusiasm is online te koop via uitgeverij Lannoo voor €29.99.

Sluiten